این کتاب که بهموقع منتشر شده است، گروهی از محققان برجسته را گرد هم آورده تا روشهایی را برای حمایت از آشتی، صلح و تغییرات اجتماعی و پایدار در آموزش زبان انگلیسی به بحث بگذارند. در سراسر جهان، صلح و آشتی موضوعاتی فوری هستند که بهطور جداییناپذیری با مطالعه و عمل تدریس زبان انگلیسی مرتبطاند.
کتاب با ارائه طیف گستردهای از دیدگاهها به بررسی روشهای آموزشی صلح، مسئولیت جهانی و وابستگی متقابل جهانی در حوزه آموزش زبان انگلیسی میپردازد. این اثر در سه بخش سازماندهی شده است: بخش اول به سیاستگذاری و اجرای آن میپردازد، بخش دوم بر آموزش معلمان تمرکز دارد، و بخش سوم به طراحی محتوا و برنامهریزی درسی اختصاص دارد. با فصولی که از دهها کشور و بسترهای مختلف گردآوری شده، این کتاب به معلمان زبان انگلیسی نشان میدهد که چگونه میتوانند از سرمایه اجتماعی و توانمندی آموزشی خود برای ایجاد صلح پایدار در سطح جهانی و منطقهای و در داخل و خارج از کلاس درس بهره ببرند. این کتاب خواندنی، مناسب برای پژوهشگران و دانشجویان حوزه TESOL، زبانشناسی کاربردی و آموزش صلح است.
This edited volume, both timely and accessible, brings together leading experts to explore strategies for fostering reconciliation, peace, and sustainable social change through English language teaching. Globally, peace and reconciliation are pressing issues closely tied to the study and practice of teaching English.
The book offers a range of perspectives, focusing on pedagogies that promote peace, shared responsibility, and global interconnectedness within English language education. Divided into three sections, the first addresses policy and implementation, the second focuses on teacher education, and the third covers content and lesson planning. With chapters featuring insights from various countries and contexts, this volume equips English language teachers to leverage their social influence and pedagogical expertise to promote sustainable peace both locally and globally, in and beyond the classroom. It is a must-read for scholars and students in TESOL, applied linguistics, and peace education.