کتاب «Second Handbook of English Language Teaching» به بررسی جامع سیاستها، شیوهها، پژوهشها و نظریههای مرتبط با آموزش زبان انگلیسی در زمینههای بینالمللی میپردازد. بیش از 70 فصل در این اثر بر پایههای پژوهشی بهترین شیوهها، چارچوبهای تصمیمگیری سیاستی و موضوعات مورد توافق و اختلاف در یادگیری زبان دوم و روشهای آموزشی تمرکز دارند.
در بسیاری از کشورها، بهویژه در آسیا، انگلیسی به عنوان دومین زبانی که به طور گسترده و فشرده تدریس میشود، در نظر گرفته شده است. سیاستهای دولتی در این کشورها موجب شده که انگلیسی از مقطع ابتدایی به برنامه درسی اضافه شود. تقاضا برای آموزش زبان انگلیسی از سوی والدین و زبانآموزان بزرگسال به دنبال افزایش رقابتپذیری اقتصادی، جهانی شدن نیروی کار، مهاجرت و حرکت به سمت یادگیری مادامالعمر است. همچنین، مهاجرت موجب افزایش نیاز به آموزش زبان انگلیسی حتی در کشورهایی شده که انگلیسی زبان غالب محسوب میشود.
این اثر به عنوان منبعی ارزشمند برای کسانی که در زمینه آموزش زبان انگلیسی فعالیت میکنند، به شمار میآید.