این اثر مجموعهای از استراتژیهای اثباتشده برای آموزش، پژوهش و توسعه زبان انگلیسی آکادمیک در شرایط چالشبرانگیز را به اشتراک میگذارد. با ارائه تجربیات دستاول از سراسر جهان، این اثر نشان میدهد که چگونه مربیان در آموزش عالی به نیازها و چالشهای خاص آموزش زبان دوم در دوران پرتلاطم، مانند همهگیری کووید-۱۹، پاسخ دادهاند. این کتاب بهصورت موضوعی سازماندهی شده و به بررسی پاسخهای سریع به بحرانها، تطبیق با آموزش آنلاین، همکاریها و جوامع یادگیری آنلاین، و شیوههای ارزیابی میپردازد.
این منبع بینشهای جدید و پیشنهادهای عملی را برای طیف وسیعی از روشهای آموزشی در حوزه زبان انگلیسی برای اهداف آکادمیک و تخصصی ارائه میدهد که میتواند هم در شرایط کنونی و هم در زمانهای چالشبرانگیز آینده مفید واقع شود.
این کتاب شامل استراتژیهای مؤثر، روشهای پژوهشی متنوع و منابعی برای کاربرد عملی است که آن را به یک مرجع ارزشمند برای مربیان، دانشجویان و پژوهشگران در زمینه زبان انگلیسی آکادمیک، آموزش زبان انگلیسی بهعنوان زبان دوم/خارجی، و آموزش زبان بهصورت آنلاین تبدیل میکند.
This book presents a collection of effective strategies for teaching, researching, and developing Academic English in difficult situations. Drawing from first-hand experiences around the globe, it illustrates how educators in higher education have addressed the unique challenges of teaching second language learners during turbulent periods, such as the COVID-19 pandemic. Thematically organized, the volume explores quick responses to crises, the shift to online teaching, collaboration through virtual learning communities, and innovative assessment methods. It offers fresh insights and practical advice on a range of approaches for English for Academic and Specific Purposes, equipping educators to navigate current and future challenges.
Additionally, the book serves as a valuable resource, filled with effective strategies, diverse research methods, and tools for practical application, making it an essential reference for educators, students, and researchers in academic English, ESL/EFL, and online language teaching.