این منبع معتبر، خلاصهای عملی، جامع و بهروز از جدیدترین دانش و پژوهشها در زمینه آموزش و یادگیری زبان دوم و خارجی ارائه میدهد.
این کتاب راهنما که به گونهای دقیق و قابلدسترس طراحی شده است، به صورت منظم به شش بخش تقسیم شده و هر بخش به جنبههای کلیدی آموزش و یادگیری زبان دوم/خارجی میپردازد:
- بخش اول: زمینههای یادگیری و آموزش زبان به بررسی گروههای متنوع زبانآموزان، نیازهای منحصربهفرد آنها و چالشهایی که با آن مواجه میشوند، میپردازد.
- بخش دوم: برنامه درسی و آموزش بر طراحی برنامه درسی و مواد آموزشی تمرکز دارد و نمونههایی از رویکردهای تدریسی گسترده و قابلاستفاده را ارائه میدهد.
- بخش سوم: شنیداری و گفتاری به آموزش مهارتهای شنیداری، مهارتهای گفتاری، تلفظ و سایر موضوعات مهم میپردازد.
- بخش چهارم: خواندن و نوشتن به جنبههای عملی یادگیری نوشتن به زبان دیگر، از جمله املاء، نگارش، خواندن گسترده و زمینههای مرتبط پرداخته است.
- بخش پنجم: واژگان و دستور زبان به بررسی فرضیات اساسی و روشهای مؤثر برای آموزش واژگان و دستور زبان میپردازد و موضوعات مهمی مانند نگارش آکادمیک و عبارات چندکلمهای را مورد توجه قرار میدهد.
- بخش ششم: ارتباطات بینفرهنگی و کاربردشناسی این کتاب را با بحث درباره یادگیری زبان در زمینه تفاوتهای اجتماعی، فرهنگی و منطقهای به پایان میرساند.
این کتاب که شامل دیدگاههای ارزشمند از متخصصان برجسته این حوزه است، به موضوعات مهم، شناختهشده و نوظهور پرداخته و هر فصل به پیشرفتهای مهم، یافتههای کلیدی پژوهش و ملاحظات عملی برای آموزش مؤثر زبان دوم اشاره میکند. کتاب راهنما منبعی جامع، آسان برای مطالعه و بهروز است که آخرین پیشرفتها، نوآوریها و شیوهها در آموزش و یادگیری زبان دوم/خارجی را در بر میگیرد. این منبع ابزاری حیاتی برای دانشجویان، معلمان، اساتید و متخصصان این حوزه است.