دانلود رایگان کتاب Individual Differences and Task-Based Language Teaching (Task-Based Language Teaching: Issues, Research and Practice, 16)

  • نویسنده: Shaofeng Li (Editor)
  • سال نشر: 2024
  • ناشر: John Benjamins Pub Co
  • زبان: انگلیسی
  • فرمت فایل: PDF
  • تعداد صفحات: 389
  • حجم فایل: 15.4 مگابایت
  • شابک: 902721476X, 9789027214768, 9789027246950
  • دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت
  • پشتیبانی هر روز ساعت ۹ الی ۱۷
  • پرداخت امن زرین‌پال

این کتاب شامل مجموعه‌ای از مطالعات تجربی و تجزیه و تحلیل‌های پژوهشی است که به بررسی نقش متغیرهای فردی (ID) در آموزش زبان مبتنی بر وظیفه (TBLT) می‌پردازد. این روش آموزشی بر اهمیت انجام وظایف مرتبط با معنا در تسهیل یادگیری زبان دوم تأکید دارد. TBLT تحت تأثیر عوامل خارجی و داخلی زبان‌آموز قرار دارد؛ عوامل خارجی به جنبه‌ها و شرایط مرتبط با وظایف اشاره دارند، در حالی که عوامل داخلی شامل ویژگی‌ها و گرایش‌های شخصی زبان‌آموز می‌شوند.

تحقیقات پیشین عمدتاً بر عوامل خارجی تمرکز داشته و بررسی‌های سیستماتیک و کافی در مورد متغیرهای فردی انجام نشده است. این کتاب با نگاهی جامع و عمیق به نقش کلیدی این متغیرها در TBLT، این بعد مهم و کمتر مورد توجه را در مرکز توجه قرار می‌دهد. این اثر با ادغام نظریه، پژوهش و تدریس، به توضیح مکانیسم‌هایی می‌پردازد که از طریق آن متغیرهای فردی بر موفقیت‌های یادگیری، رفتارها و فرآیندها تأثیر می‌گذارند. همچنین، شواهدی برای ادعاهای نظری ارائه می‌دهد و روش‌هایی را برای به‌کارگیری یافته‌های پژوهش و توجه به تفاوت‌های فردی در کلاس‌های مبتنی بر وظیفه مورد بحث قرار می‌دهد.

This volume consists of a collection of empirical studies and research syntheses investigating the role of individual difference (ID) variables in task-based language teaching (TBLT)—a pedagogical approach that emphasizes the importance of the performance of meaning-oriented tasks in facilitating second language learning. TBLT is subject to learner-external as well as learner-internal factors, with the former referring to task- and context-related factors, and the latter to ID factors pertaining to learner traits, dispositions, or propensities. To date, the research has focused primarily on learner-external factors, and there has been insufficient and unsystematic research on individual difference factors. This volume brings centre stage this important but under-researched dimension by means of a comprehensive, in-depth examination of the role of key ID factors in TBLT. The volume integrates theory, research, and pedagogy by spelling out the mechanism through which IDs influence learning attainment, behaviours, and processes, examining evidence for theoretical claims, and discussing ways to apply research findings and cater to individual differences in the task-based classroom.

سبد خرید