این کتاب دیدگاههای بینرشتهای را در مورد آموزش زبان مبتنی بر وظیفه (TBLT) و ارزیابی زبان مبتنی بر وظیفه (TBLA) در زمینه یادگیری زبان انگلیسی بهعنوان زبان دوم (ESL) ارائه میدهد. این اثر به بررسی بینشهای نظری و تجربی TBLT و TBLA از منظرهای شناختی، زبانشناسی شناختی و روانشناسی زبانی میپردازد. فصلهای این کتاب که توسط متخصصان برجسته در حوزه آموزش زبان نوشته شده، طیف گستردهای از مسائل مرتبط با TBLT و TBLA را شامل میشود، از جمله طراحی درسی، توسعه متریال آموزشی و تدریس و ارزیابی در کلاس. با توجه به جذابیت بینرشتهایاش، این کتاب منبع ارزشمندی برای پژوهشگران در زمینه آموزش و ارزیابی زبان مبتنی بر وظیفه است و همچنین برای معلمان که پیشنهادات عملی برای طراحی وظایف آموزشی و ارزیابی ارائه میدهد، بسیار مفید است.
This book provides interdisciplinary perspectives on task-based language teaching (TBLT) and task-based language assessment (TBLA) in English as a second language (ESL) context. It discusses theoretical and experimental insights of TBLT and TBLA from cognitive, cognitive linguistic, and psycholinguistic viewpoints. The chapters, written by leading language teaching specialists in the field, introduce the reader to a comprehensive range of issues related to TBLT and TBLA such as curriculum design, materials development, and classroom teaching & testing. With interdisciplinary appeal, the book is a valuable resource for researchers in task-based language teaching and assessment. It is equally useful for teachers to whom it offers practical suggestions for designing tasks for teaching and testing.