کار با دانشآموزانی که به اختلال نقص توجه و بیشفعالی (ADHD) مبتلا هستند، چالشهای خاصی را برای معلمان به همراه دارد. این منبع ارزشمند به متخصصان آموزش عمومی و ویژه کمک میکند تا درک بهتری از ADHD و استراتژیهای مناسب برای کمک به مشارکت این کودکان ارائه میدهد تا در تجربههای کلاسی شرکت کنند و به حداکثر پتانسیل خود دست یابند.
کتاب «Classroom Management Techniques for Students With ADHD» که با قانون جدید IDEA 2004 هماهنگ است، روشهای عملی و کاربردی را ارائه میدهد و یک واژهنامه مختصر برای آموزش و کار با این گروه از دانشآموزان فراهم کرده است. نویسندگان این کتاب، که از متخصصان شناختهشده در این حوزه هستند، بهطور خلاصه به موارد زیر میپردازند:
- ویژگیهای ADHD
- فرآیندها و الزامات قانونی برای شناسایی دانشآموزان مبتلا به ADHD
- آشنایی با گزینههای درمانی مختلف و نحوه تشخیص دانشآموزان
- تکنیکهای آموزشی و مداخلات رفتاری
- تعدیلات و تغییرات در کلاس درس
از این متن ضروری برای کار مؤثر با والدین، سایر متخصصان و جامعه بیرونی در جهت ایجاد تجربههای یادگیری موفق برای دانشآموزان مبتلا به ADHD استفاده کنید.
Collaborating with students diagnosed with Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) can pose distinct challenges for teachers. This essential resource offers insights for both general and special education professionals, equipping them with effective strategies to encourage student engagement in the classroom and support their overall development.
In line with the reauthorization of IDEA 2004, the book Classroom Management Techniques for Students With ADHD outlines practical approaches and includes a concise glossary tailored for working with this specific group. The authors, who are esteemed experts in the field, cover key topics such as:
- The defining traits of ADHD
- The legal processes and requirements for identifying students with ADHD
- An overview of various treatment options and diagnostic methods
- Effective instructional strategies and behavioral interventions
- Necessary classroom adjustments and accommodations
This invaluable text serves as a guide for effectively collaborating with parents, fellow educators, and the broader community to create positive learning experiences for students with ADHD.