این کتاب مرجعی مختصر و کاربرپسند است که با استفاده از تحقیقات و نظریههای روز روانشناسی، نکات عملی برای معلمان ارائه میدهد تا بتوانند تغییرات کوچک ولی مؤثری در شیوههای تدریس خود ایجاد کنند و به این ترتیب نتایج یادگیری و آموزش را بهبود بخشند. با تمرکز بر اصول (nudge theory)، این اثر به هدف ایجاد شرایط مثبت برای یادگیری و تدریس طراحی شده است. کتاب حول شش حوزه اصلی روانشناسی یادگیری و تدریس زبان سازماندهی شده است: رفاه معلم؛ رهبری با دلسوزی، اقتدار و مهارت؛ برقراری تعادل در جو اجتماعی-احساسی گروه؛ بهبود اعتماد به نفس یادگیرنده؛ و توانمندسازی زبانآموزان.
This concise and accessible reference book leverages current research and psychological theories to provide teachers with practical suggestions for small adjustments that can greatly enhance both teaching effectiveness and student outcomes. Centered on concepts from ‘nudge theory,’ the book is designed to foster positive learning and teaching environments. It is structured around six key aspects of the psychology of language learning and teaching: teacher well-being, leading with compassion, authority, and expertise, managing the social-emotional atmosphere in the classroom, boosting learner self-esteem, and empowering students.