کتابهای «What English Language Teachers Need to Know» جلدهای اول، دوم و سوم، برای معلمان تازهکار و زبانآموزان در حال تحصیل در آموزش زبان انگلیسی طراحی شدهاند و حول این سوال کلیدی سازماندهی شدهاند: معلمان چه دانستهها و مهارتهایی لازم دارند تا به یادگیری زبان انگلیسی زبانآموزان کمک کنند؟
ویرایش دوم جلد سوم بهطور کامل بازنگری و بهروزرسانی شده و به بررسی زمینههای مرتبط با برنامهدرسی ELT میپردازد؛ فرآیندهای کلیدی طراحی برنامهدرسی را توضیح میدهد و رویکردهای مبتنی بر زبان، محتوا، یادگیرنده و یادگیری را مطرح میکند. این جلد بر سه اصل اساسی تدریس، یعنی برنامهریزی، تدریس و ارزیابی، متمرکز است و فصلهای آن با تحقیقات و نظریههای روز بهروزرسانی شدهاند تا نیازهای معلمان امروزی را برآورده کنند. همچنین شامل نمونههای عملی و فعالیتهای اصلاحشده است. فصلهای جدید به معلمان کمک میکند تا با رویکردهای فناوری و چندزبانهای که برای موفقیت امروز زبانآموزان ضروری است، آشنا شوند.
متون جامع این مجموعه منابع مناسبی برای معلمان در زمینههای مختلف هستند از جمله جایی که انگلیسی زبان غالب، زبان رسمی یا زبان خارجی است؛ برای سطوح مختلف از ابتدایی و متوسطه تا دانشگاه و آموزش بزرگسالان؛ و برای مقاصد یادگیری مختلف از انگلیسی عمومی و انگلیسی در محل کار تا انگلیسی برای مقاصد آکادمیک و خاص.