این کتاب به بررسی ریشههای تغییرات در آموزش زبان در چین و عواملی که بر موفقیت این تغییرات تأثیر میگذارند، میپردازد. نویسندگان با تحلیل تجربیات مختلف و استفاده از دیدگاههای پژوهشگران برجسته کشور، به بررسی تعامل پیچیده بین تأثیرات جهانی و محلی بر سیاستهای زبانی میپردازند.
این اثر همچنین به بحث در مورد اصلاحات آموزشی مهمی که در سالهای اخیر در چین انجام شده، میپردازد و برای دانشجویان و پژوهشگران در زمینههای آموزش زبان، انگلیسی بهعنوان زبان دوم و زبانشناسی کاربردی بسیار جالب و مفید خواهد بود.