کتاب «How Vocabulary Is Learned» به بررسی مسائل کلیدی مربوط به تدریس و یادگیری واژگان میپردازد. این کتاب توسط صاحبنظران برجسته در حوزه یادگیری زبانهای دوم نوشته شده و فعالیتهای عملی متنوعی را برای تقویت یادگیری واژگان زبانآموزان ارزیابی میکند. در این کتاب به سؤالات مهمی پاسخ داده میشود؛ مثلاً چه تعداد واژه باید بهطور همزمان یاد گرفته شود و چه مدتزمانی باید به تدریس واژگان اختصاص یابد. همچنین بهترین روشها برای گروهبندی واژگان و دلایل مفید بودن ارائه ترجمههای زبان مادری (L1) برای واژههای ناشناخته بررسی میشود. در نهایت، به این موضوع نیز پرداخته میشود که چرا برخی زبانآموزان پیشرفت بیشتری نسبت به دیگران دارند.
How Vocabulary Is Learned presents the major issues that relate to the teaching and learning of vocabulary. Written by leading voices in the field of second language acquisition, the book evaluates a wide range of practical activities designed to help boost students’ vocabulary learning. How many words should students learn at a time, and how often. How much classroom time should be spent teaching vocabulary. The best way to group vocabulary for learning. Why it is useful to provide students with the L1 translations of unknown words. Why some students make greater progress than others.