کتاب «Developing Intercultural Language Materials» بر مهارتهای بینفرهنگی در برنامه یادگیری تأکید دارد. این اثر به بررسی نظریههای پایهای این مهارت میپردازد و چارچوبی همراه با روشهای عملی برای معلمان ارائه میدهد تا بتوانند مواد آموزشی خود را ایجاد کرده و فعالیتهای کلاسی مناسبی برای پرورش مهارتهای بینفرهنگی طراحی کنند.
این کتاب نوآورانه، روشهای جدیدی را که معلمان زبان در عمل برای ادغام این مهارت ضروری در برنامههای درسی خود استفاده میکنند، به نمایش میگذارد. همچنین، پیشنهادهایی برای پژوهشهای بیشتر، با تمرکز بر موضوعات تکراری در این کتاب مانند آموزش انتقادی و حساسیت فرهنگی، فرصتهایی برای توسعه حرفهای فراهم میکند.
این اثر مبتنی بر پژوهش و عمل، خواندن آن را برای متخصصان زبان و مطالعات فرهنگی و زبانی که میخواهند به دانشآموزان خود در دنیای چندفرهنگی امروز کمک کنند، ضروری میسازد.