این کتاب راهنمایی برای آموزش زبان مبتنی بر وظیفه (TBLT) است که برای مربیان زبان، مدرسان و سایر علاقهمندان طراحی شده است. این اثر ابتدا تعاریف و اصول واضحی را در ارتباط با طراحی وظایف ارتباطی ارائه میدهد. سپس توضیح میدهد که چگونه وظایف میتوانند بر تمامی مراحل توسعه درسی تأثیر بگذارند.
موارد متنوع و خاص نشاندهنده گستردگی رویکردهای مبتنی بر وظیفه هستند. پژوهشهای اخیر تأثیر طراحی وظایف (پیچیدگی، شیوه) و اجرای وظایف (آمادهسازی، تعامل، تکرار) را بر نتایج مختلف یادگیری زبان دوم نشان میدهد. این کتاب همچنین چالشها و فرصتهای خاصی را برای معلمان در استفاده از وظایف توصیف میکند. در پایان، به پتانسیل TBLT برای تحول در کلاسها، مؤسسات و جامعه پرداخته میشود.