این کتاب ویرایششده به بررسیهای انتقادی و فرهنگیمحور درباره روشهای آموزش همزمان محتوا و زبان (CLIL) در محیطهای آموزشی مختلف میپردازد و نمونههای واقعی از چگونگی بهکارگیری CLIL در سطوح مختلف آموزشی از ابتدایی تا دانشگاهی را نشان میدهد. نویسندگان این کتاب دیدگاهی مبتنی بر پژوهش درباره فرصتها، چالشها و پیامدهای CLIL در زمینههایی مانند تربیت معلم، توسعه حرفهای مستمر، ارزیابی، گفتوگو بین معلم و زبانآموز، زبانورزی، کتابهای درسی، آموزش دوزبانه، اصالت، رشد زبان و مهارتهای فکری ارائه میکنند. این کتاب جامع برای دانشجویان و پژوهشگران در حوزه آموزش زبان انگلیسی (ELT)، سیاستگذاری و برنامهریزی زبانی، دوزبانگی و چندزبانگی، و زبانشناسی کاربردی جذاب خواهد بود.
This edited volume presents critical, culturally contextualized insights into Content and Language Integrated Learning (CLIL) methodologies across a range of educational environments. It features real-world examples of CLIL implementation at various levels, from primary to higher education. The contributors provide research-driven analyses of the opportunities, challenges, and implications of CLIL in areas such as teacher training, ongoing professional development, assessment, teacher-student interaction, translanguaging, textbooks, bilingual education, authenticity, language growth, and cognitive skills. This comprehensive book will interest students and academics in English Language Teaching (ELT), language policy, bilingualism, multilingualism, and applied linguistics.