کتاب The Routledge Handbook of Second Language Research in Classroom Learning با رویکرد روانزبانی جامع به مسئله یادگیری زبان دوم تحت آموزش میپردازد و شامل بخشهای نظری، روششناختی، تجربی، آموزشی و برنامهریزی درسی است. این اثر با گردآوری مطالعات تجربی و زیرساختهای نظری، بر بازآفرینی و توسعه مفاهیم یادگیری زبان در کلاس درس یا همان ISLA (یادگیری زبان دوم تحت آموزش) تمرکز دارد. در فصولی که توسط متخصصان برجسته نگارش شده، این کتاب به مبانی چندین مدل پرداخته است که نقش فرآیندهای شناختی در یادگیری زبان دوم را مطرح میکنند و همچنین به دو روش اصلی گردآوری دادهها برای بررسی این فرآیندها (پروتکلهای تفکر با صدای بلند و ردیابی حرکات چشم) میپردازد. با توجه به اهمیت نتایج این تحقیقات در زمینه آموزشی، این کتاب به دنبال درک عمیقتر نحوه پردازش دادههای زبان دوم توسط زبانآموزان در محیطهای آموزشی است.
The Routledge Handbook of Second Language Research in Classroom Learning offers a thorough psycholinguistic perspective on the topic of language learning under instruction, presenting a blend of theoretical, methodological, empirical, pedagogical, and curricular insights. By integrating empirical research with foundational theories, this handbook emphasizes conceptual replications, extensions, and innovative studies related to classroom learning, also known as Instructed SLA (ISLA). Contributions from prominent scholars discuss various models that highlight the significance of cognitive processes in second language acquisition and examine two key methods for gathering data on these cognitive processes: think-aloud protocols and eye-tracking. With a strong focus on the implications of this research for teaching practices, the handbook aims to enhance our understanding of how L2 learners interpret language data in educational environments.