کتاب «Reflective Teaching» از پرفروشهای TESOL Press، در این ویرایش جدید به بررسی روشهای مختلفی میپردازد که معلمان میتوانند از آنها برای تأمل در عملکرد خود در کلاسهای زبان دوم استفاده کنند. سوالاتی مانند “چگونه معلمان میتوانند شواهدی از روش تدریس خود جمعآوری کنند؟” و بسیاری سوالات دیگر برای بحث و تحلیل شما در این کتاب وجود دارد. فارل در این کتاب شش اصل خود را برای تدریس تأملی معرفی میکند: تدریس تأملی جامع است، مبتنی بر شواهد است، شامل گفتگو میشود، ارتباط بین اصول و عمل را فراهم میکند، نیاز به روحیه پژوهشگری دارد، و بهعنوان یک سبک زندگی شناخته میشود.
How can teachers gather evidence about their teaching practices? This and many other reflective questions are ready for exploration and discussion in the updated edition of TESOL Press’s popular Reflective Teaching. This edition examines various strategies for how teachers can engage in reflection on their work within second language classrooms. Farrell presents his six key principles of reflective practice: it is holistic, evidence-based, involves dialogue, connects principles with practices, requires an inquiry mindset, and is embraced as a lifelong approach. Together, these principles offer a thorough understanding of reflective teaching.