کتاب «Challenges Encountered by Chinese ESL Learners» رویکردی ترکیبی را برای بررسی ویژگیهای دانش گرامری که برای یادگیرندگان زبان چینی مشکلساز بوده است، ارائه میدهد. موضوعاتی مانند زمان و جنبه، حروف تعریف، جملات مجهول، افعال غیرفعال، جمع و افعال حرکتی در این کتاب بررسی میشوند. نویسندگان از دیدگاههای مختلف زبانشناسی توضیح میدهند که چگونه میتوان با این محدودیتها و دشواریها مقابله کرد.
علاوه بر این، توضیحات جامعی درباره این مشکلات ارائه میدهد و راهحلهای آموزشی ممکن را که معلمان میتوانند در کلاسهای خود امتحان کنند، معرفی میکند. انتخاب این موضوعات به دلیل چالشهای قابل توجهی است که برای یادگیرندگان زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم (ESL) چینی وجود دارد.
این اثر فاصله بین نظریههای یادگیری و تحقیقات pedagogy زبان را پر میکند و نه تنها به یادگیرندگان زبان، بلکه به معلمان زبان در سرتاسر جهان نیز کمک میکند. همچنین، کسانی که به همکاری بین نظریه یادگیری زبان دوم و شیوههای تدریس آن علاقهمند هستند، از این کتاب بهرهمند خواهند شد.
این کتاب به پژوهشگران از رشتههای مختلف این امکان را میدهد که با دیدگاهها و روشهای نظری متفاوت، مطالعاتی سازگار با یکدیگر انجام دهند. بهطور کلی، این اثر میتواند درک ما از یادگیری زبان دوم و نحوه تأثیرگذاری آموزش بر این فرآیند را تسهیل کند.