این کتاب که در سطح بینالمللی به عنوان یکی از منابع برتر در حوزه خود شناخته میشود، یک مقدمه جامع برای آموزش واژگان به معلمان زبان ارائه میدهد که میخواهند بیشتر با کارکرد واژگان آشنا شوند. دو متخصص برجسته این حوزه، تحقیقات و نظریههای مربوطه را به زبانی ساده و قابل فهم مطرح کرده و دانش لازم را برای انتخابهای آگاهانه در زمینه آموزش و ارزیابی واژگان در اختیار معلمان قرار میدهند. این ویرایش دوم همچنان قالب محبوب ویرایش اول را حفظ کرده و با در نظر گرفتن پیشرفتهای بسیاری که در ۲۰ سال گذشته رخ داده است، بازنویسی شده است. در این نسخه جدید، تمرکز بیشتری بر فرآیند یادگیری واژگان صورت گرفته و فصلهای جدیدی درباره یادگیری تصادفی و یادگیری هدفمند اضافه شده است. همچنین بحث گستردهای درباره زبانهای فرمولی ارائه شده است. این کتاب اکنون شامل بررسی کامل فهرستهای واژگان و آزمونهای واژگانی است و نقاط قوت و محدودیتهای هرکدام را توضیح میدهد. بخشهای جدیدی از مطالعه بیشتر و تمرینهای تکمیلی نیز اضافه شده که این کتاب را بیش از همیشه ارزشمند کرده است.
Widely regarded as one of the top resources in its field, this book provides a thorough introduction to vocabulary for language teachers seeking a deeper understanding of how vocabulary functions. Two renowned experts simplify research and theory, offering essential insights for educators to make informed decisions about vocabulary instruction and assessment. The second edition maintains the popular structure of the original while incorporating significant advancements from the last two decades. It places increased emphasis on the vocabulary learning process, featuring new chapters on incidental and intentional learning, along with a broad exploration of formulaic language. Additionally, this edition offers an in-depth look at word lists and vocabulary tests, highlighting their benefits and limitations. Updated reading suggestions and new expansion exercises further enhance the book’s value.