این کتاب کاربردی و جذاب، خوانندگان را با مفهوم «عملکرد تأملی» در تدریس زبان انگلیسی آشنا میکند. نویسنده بدون نیاز به پیشزمینه قبلی، به روشنی و به سادگی راههایی را معرفی میکند که معلمان میتوانند تأمل را در کلاس درس و سایر زمینهها ادغام و پیادهسازی کنند تا به نفع تدریس و توسعه حرفهای خودشان باشد.
هر فصل به بعدی مهم از عملکرد تأملی میپردازد و شامل فعالیتهای آمادهبهکار است که هدف آن توانمندسازی معلمان و کمک به آنها برای غلبه بر چالشهای شغلیشان است. این کتاب به انواع مختلف تأمل و اهداف متعدد آن میپردازد و موضوعاتی چون تأمل کتبی، برنامهریزی درس، مشاهده کلاس، مدیریت کلاس، ارتباط گروهی و موارد دیگر را شامل میشود.
این منبع برای معلمان زبان در حال تحصیل و معلمان تازهکار ایدهآل است و به عنوان مکملی مهم برای دورههای آموزش زبان و برنامههای زبانشناسی کاربردی به شمار میآید.
This practical and engaging book offers an introduction to reflective practice in English language teaching. With no prior knowledge required, Thomas S. C. Farrell provides a clear and accessible guide on how teachers can incorporate reflective practice into their classrooms and other professional settings, enhancing both their teaching and ongoing development. Each chapter explores a key aspect of reflective practice, offering numerous ready-to-use activities designed to empower teachers and help them navigate challenges throughout their careers. The book covers various types of reflection and their purposes, addressing topics such as written reflection, lesson planning, classroom observation, management, group communication, and more. This resource is perfect for preservice and early career language teachers and serves as a valuable supplement to language education and applied linguistics courses.